Tactici de marketing pentru Black Friday

Devenit cel mai mare eveniment de cumparaturi din an, Black Friday reprezinta ziua in care magazinele pot avea vanzari care sa atinga nivelul cererii pentru o luna intreaga. Asta inseamna foarte multe incasari, foarte multi bani.

Dupa cum “ii sade bine romanasului”, aceasta metoda de a atrage clientii a fost imediat adaptata specificului local. Anul acesta o sa fie foarte interesant. Unele magazine au ales sa faca Black Friday in aceeasi zi ca americanii, iar altele aleg fie weekendul de dinainte, fie oferte prelungite la o saptamana. Hai sa o numim Black Week sau Black Days, daca tot …

Pana si eu astept cu nerabdare sa vad ce reduceri sunt. Chiar daca mi-am cam luat teapta cu un frigider achizitonat anul trecut de Black Friday, nu din vina furnizorului, ci din vina starii generale cu ocazia sa, tot voi cumpara ceva de Black Friday anul acesta, este ca un drog. Poveste scurta: a trecut acelasi link la trei oameni si niciunul nu si-a dat seama ca nu avea o caracteristica esentiala <<Ce ai mai, frigiderele din ziua de astazi la pretul asta nu au cum sa nu aiba tehnologia “No Frost”>>. De aici si concluzia ca, perioada de timp fiind scurta, numarul de produse limitat, teama oamenilor de a nu pierde sansa acestei oferte este mare. Consumatorii se arunca in sume mari de bani pastrati special pentru Black Friday si sunt cuprinsi de virusul numit “Black Friday”.

elena-roman-marketing-strategies

Magazinele online prin managerii de marketing pot capta prin diferite moduri cererea existenta de Black Friday, dar pe cele de mai jos le consider esentiale:

1. Asigura-te ca pleci cu toate “armele” inainte de “razboi”

Inainte de a se implica in campania de Black Friday, magazinele trebuie sa se asigure ca site-ul este functional 100%, ca au cum sa faca fata solicitarilor oamenilor prin actualizarea in timp real a stocurilor. Poate crezi ca te-ai pregatit pentru ce te-asteapta, dar nu ai idee ca volumele sunt de zeci de ori mai mari in aceasta zi, asa ca pune-te pe treaba!

Fie ca este vorba despre gestionarea campaniilor planificate, fie de monitorizarea oportunitatilor/crizelor care apar pe parcurs, echipele de marketing sunt foarte importante pentru a avea succes.

2. Securizeaza-ti pozitia

Black Friday este un eveniment foarte important pentru magazinele care se inroleaza in aceasta campanie. Trebuie sa atraga oamenii care au cumparat de la ei sau care au vizitat cel putin odata site-ul. Este mult mai usor sa convingi pe cineva care te cunoaste sa iti cumpere produsele, fata de un vizitator nou.

Marketing-ul si vanzarile sunt strans legate. Nu esti singurul magazin online care s-a inscris in aceasta campanie, sunt multi altii care se vor lupta pentru clientii tai. Fii cu un pas inaintea lor, monitorizeaza-i si profita de orice slabiciune a lor.

Fiind deja clientii tai, ai toate datele lor si le poti comunica momentul inceperii campaniilor, dar si alte informatii folosind e-mail marketing, sms-uri etc.

Remarketingul este e metoda foarte buna de adresare pentru cei care ti-au vizitat site-ul. Foloseste “unealta” la moda si de succes in acest moment: Google AdWords. Daca cineva ti-a vizitat site-ul in urma cu 3-6-12 luni si acum cauta “Black Friday” pe Google, foloseste remarketing in reteaua de display sau search pentru a ii atrage. Aproape acelasi lucru este valabil si pentru Facebook Ads.

3. Profitabilitate pe termen lung

Scopul strategiilor din ziua de Black Friday il reprezinta atragerea de noi clienti pentru un profit pe termen lung, pentru cresterea business-ului in aria de audienta importanta.

Dupa cum am vorbit si mai sus, Google AdWords, una dintre uneltele la moda si de succes in acest moment, poate fi folosit  si pentru a face astfel incat anunturile tale sau bannerele sa nu fie vizualizate de cei care iti sunt clienti sau care ti-au vizitat deja site-ul. Astfel te vei axa pe promovarea evenimentului in atragerea de noi consumatori de produse ale magazinului tau online.

Marketingul afiliat este si el o metoda eficienta in generarea vanzarilor. Afiliatii trebuie tratati ca parteneri, comunicarea cu acestia trebuie sa fie permanenta pentru ca si ei sa faca eforturi, sa fie motivati sa iti aduca cat mai multe click-uri.

Ultimul, dar nu cel din urma, mi-a ramas Youtube, care in zilele de Black Friday iti poate aduce un reach foarte mare cu costuri foarte bune. Proprietarii magazinelor online apeleaza la apropierea de client, scopul cel mai important fiind cresterea vanzarilor. Un studiu GFK din 2012 arata ca 84% din romanii de pe internet intra pe You Tube si ca 41% din totalul romanilor de peste 16 ani pot fi gasiti pe You Tube. Ceea ce inseamna ca YouTube are si in Romania un reach impresionant. Nu uitati: primele 5 secunde dintr-un video pe You Tube sunt cele mai importante!

Succes in atingerea unui nou record de vanzari de Black Friday!