In viata de student este important sa treci prin foarte multe intamplari, momente care sa te dezvolte ca om pentru mediul de business care te asteapta si nu numai. La fel de important este si sa faci pasul de la teorie la practica, sa acumulezi cunostinte pe care apoi sa le aplici chiar in fiecare zi, fie ca este vorba despre o zi de munca, fie ca este vorba despre o zi cu prietenii.
Astazi, la cursul de Management Strategic al Resurselor Umane, am avut ocazia sa o cunosc si sa o ascult pe invitata domnului Profesor univ. dr. LEFTER Viorel, doamna Adela Jansen, Director Executiv Resurse Umane la BRD Groupe Societe Generale.
Cele mai puternice femei de afaceri din Romania fac parte dintr-un segment special si din ce mai conturat, intr-o lume care, in mod traditional a fost creata si condusa de barbati. Adela Jansen se numara printre cele “100 cele mai puternice femei de business” datorita unei experiente acumulate in timp prin dedicare si invatare continua.
Am extras cateva idei ce mi-au ramas in minte in urma acestui seminar. Este o experienta ce merita retraita. Te motiveaza modul in care se expun indemnurile si te provoaca la a-ti dori mai mult de la tine:
- Atitudinea este cea care face diferenta. Sunt momente de cumpana in viata fiecaruia, insa acest lucru nu trebuie sa te doboare.
- Adaptabilitatea reprezinta elementul care face diferenta. Rezistenta la schimbare nu isi are locul in mediul de business si nici in viata de zi cu zi.
- Engleza este o limba straina de baza fara de care “nu existi”. Cu toate ca este dur, aceasta este realitatea. Cu cat ai mai multe calitati care te diferentiaza, cu atat ai mai multe sanse de succes in cariera.
- Fii cu un pas inaintea tuturor: priveste spre viitor! Incearca sa te pozitionezi peste 5 ani si imagineaza-ti ce ai vrea sa faci atunci.
- CV-ul trebuie sa fie bine structurat, experienta fiind un element important.
- Trebuie sa stii cate putin din toate. Astfel vei avea o privire de ansamblu si vei face mai usor fata provocarilor.
- Un job de vanzari in cariera fiecaruia dintre noi pare sa ne dezvolte abilitatile de comunicare, negociere s.a., care ne vin in ajutor in fiecare business;
- Invata sa asculti inainte de toate! Un atu pe care nu multi il inteleg.
- Realizeaza activitati extracuriculare! Un membru ONG poate fi mai pregatit decat o persoana cu ani de experienta in acelasi domeniu.
- Nu iti fie frica sa accepti sarcini si responsabilitati. Este mai usor sa muncesti peste program, sa te implici in multe proiecte atunci cand inca mai esti tanar si ai timp. Mai tarziu concentrarea ta se va indrepta catre casnicie, copilasi si altele prioritare.
- Don’t panic! Este esential in momentele grele, in momentele in care simti ca esti depasit, sa iti pastrezi calmul. Totul este mult mai simplu decat pare!
Cu siguranta am omis ceva, insa important este sa avem de invatat din fiecare experienta si sa o privim ca o oprtunitate pentru largirea orizontului, sa nu ne fie frica sa ne ridicam daca am cazut 🙂 (sursa foto: Mircea Paun)